Vanliga frågor och svar

Jag fick inte någon cashback. Vad skall jag göra?
Om det har gått över 5 dagar sedan du gjorde ditt köp och din cashback inte registrerats betyder det att butiken inte skickat oss informationen om ditt köp och därför har cashbacken inte registrerats.

Om du är säker på att du följt alla rekommenderade steg för att få cashback vänligen skicka oss ett meddelande via Var är min cashback?-formulär så skall vi undersöka saken.

Om det gått över 3 månader sedan du gjorde ditt köp så kan vi tyvärr inte registrera din cashback manuellt då butikerna inte godkänner så gamla registreringar.

Hur lång tid tar det innan jag kan begära utbetalning på min intjänade cashback?
Då din cashback registrerats och står som Under utvärdering måste vi vänta tills butikens returtid är slut för att försäkra oss om att du inte returnerat något. Butiken kommer kontrollera att alla användarvillkor uppfylles då köpet gjordes. Om butiken håller med om att ditt köp är godkännbart kommer kommer de att skicka pengarna till oss och statusen på din cashback kommer ändras till Tillagd till ditt saldo. Märk väl att vi måste vänta på att butiken betalar oss innan vi kan ändra statusen på cashbacken.

Denna process kan ta kring 3 månader beroende på butiken och med vissa undantag:

– För resesegmentet blir cashback utbetalbar först inom 10 veckor efter att man slutfört användningen av det man köpt (checkat ut, flugit, returnerat den hyrda bilen). Detta betyder att om du bokat ett hotell 1 september 2019 men checkat ut först 21 december 2019 kommer din cashback bli utbetalbar tills mars 2020.

Hur länge måste jag vänta för att min cashback skall registreras?
I normala fall syns cashback som registrerad inom 15 minuter efter att du slutfört ditt köp. Du kommer också få ett mail av oss som bekräftar att din cashback registrerats. För vissa butiker kan det dock ta upp till 5 dagar för dem att meddela oss om ditt köp. Så fort butiken meddelar oss registreras din cashback på ditt Cashbackshopping.se-konto.

Om det har gått över 5 dagar och din cashback fortfarande inte har registrerats ber vi dig fylla i vårt Var är min cashback?formulär så skall vi hjälpa dig att lösa situationen.

Kan jag använda en rabattkod och få cashback?
För att försäkra dig om att få cashback skall du endast använda rabattkoder som finns på Cashbackshopping.ses hemsida. Om du väljer att använda en rabattkod som inte finns på vår sida kan vi inte garantera att du kommer få cashback.
Varför har min cashback nekats?
Tyvärr vet vi inte alltid den exakta orsaken till varför din cashback nekats men här kan du hitta några möjliga orsaker:

– Du avbokade din beställning eller returnerade en del av din order.
– Du använde en rabattkod som du inte hittade direkt på Cashbackshopping.se. T.ex. kuponger från andra cashback-sidor.
– Ditt klick har krediterats till en annan utgivare. Klicket och cashback har då tillfallit någon annan än Cashbackshopping.se, till exempel en prisjämförelsesida eller en rabattkodsida.
– Du använde en betalningsmetod som inte fungerar med cashback. Dessa kan vara presentkort, kredit i butiken eller kundpoäng.
– Du bröt mot butikens användarvillkor.
– Butiken har avslutat samarbetet eller gått i konkurs.

Om du inte tycker att någon av dessa orsaker stämmer i ditt fall kan du skicka oss en Nekad cashback-förfrågan så skall vi kontakta butiken och be dem utreda orsaken till nekningen.

Hur byter jag mitt lösenord?
Om du inte kan logga in på ditt konto i Logga in – fönstret skall du klicka på Glömt lösenord. Då kommer vi skicka dig ett e-post med en länk där du kan återställa ditt lösenord. Om du inte fått något e-post av oss, kontrollera att brevet inte hamnat i skräpposten.

Om du redan har logga in kan du ändra ditt lösenord under dina Inställningar. Du måste ange ditt gamla lösenord och sedan välja ett nytt.

 


 

Hittar du inte svar på din fråga?

Vänligen fyll i ett av formulären nedan, så ska vi försöka hjälpa dig så snart som möjligt. Om cashbacken inte registrerades på ditt konto inom 5 dagar från ditt köpdatum, vänligen skicka in formuläret om saknad cashback.

Skicka din fråga till oss             <span style="color: #ffffff;">–</span> Skicka din fråga till oss             

Om du inte hittar den information du behöver på vår Hjälp & Support, skicka ett meddelande till oss så hjälper vi dig.                     

Fyll i formuläret om saknad cashback Fyll i formuläret om saknad cashback

Om din cashback inte har registrerats, vänligen rapportera om det via ”Inkommande cashback” -sidan. Du måste först logga in på ditt konto.

Observera att för köp där ingen cashback har registrerats, kan vi endast lägga till den saknade cashbacken om köpet gjordes inom de senaste 6 månaderna. Tyvärr går det inte att lägga till cashback för äldre köp. Kontrollera även butikens villkor innan du fyller i formuläret.

Vi strävar efter att svara på alla frågor inom 72 timmar, men ibland får vi fler meddelanden än vanligt, vilket kan förlänga svarstiden. Alla frågor kommer att besvaras så snart som möjligt.

Under sommaren kan svarstiden vara upp till mer än en vecka, men vi återkommer inom 2 veckor. Vi beklagar för besväret.